Zdrowy styl życia to termin, którym interesuje się coraz więcej osób. Częściowo spowodowane jest to kampaniami społecznymi, które uświadamiają nas – jak niezdrowo żyjemy i jakie niesie to za sobą konsekwencje.

Zdrowy styl życia ma stanowić gwarancję ograniczenia ryzyka wystąpienia chorób, poprawę kondycji (psychicznej i fizycznej) oraz lepsze samopoczucie. Co istotne – wcale zdrowe nawyki nie są trudne do wdrożenia.

5 prostych kroków: metamorfoza stylu życia na zdrowszy

W dzisiejszej publikacji pragniemy udowodnić, że wystarczy pięć prostych kroków, aby przeprowadzić skuteczną metamorfozę stylu życia. Choć z początku może wydawać się ona trudnym zadaniem – już po tygodniu poczujesz prawdziwą różnicę, co stanowi najlepszą motywację do dalszego budowania zdrowych nawyków.

1. Zrezygnuj z alkoholu!

Lubisz wypić piwo na wieczór? A może codziennie popijasz wino? To nawyki, które tylko z pozoru wydają się niegroźne. Małe ilości alkoholu podawane z dużą regularnością to zło, które negatywnie odbija się na naszym zdrowiu.

Oczywiście, nieregularne popijanie „złotego trunku” lub lampka wina „raz na jakiś czas” to nic złego. Jednakowoż, jak we wszystkim – należy znać umiar.

2. Rzuć palenie papierosów

Nie bez powodu na początku drogi do zdrowego stylu życia sugerujemy wyzbyć się niezdrowych nawyków. Nałogiem, który nie niesie absolutnie żadnych korzyści – jest palenie papierosów. Niezależnie od tego ile wypalasz papierosów dziennie – musisz całkowicie porzucić ten nałóg.

Co więcej, musisz uważać również na bierne palenie – tj. przebywanie w pobliżu osób palących. Wszak, bierne palenie jak TAK SAMO niebezpieczne jak palenie czynne.

3. Zadbaj o odpowiedni bilans i pełnowartościowość diety

Zdrowe, zbilansowane i pełnowartościowe odżywianie to temat, którego nie można pominąć mówiąc o zdrowym stylu życia. Zmiana nawyków żywieniowych nie powinna wiązać się jednak z ogromnymi restrykcjami.

Sugerujemy nadal sięgać po ulubione produkty, z tymże – stopniowo wykluczać niezdrowe, wysokoprzetworzone i wysokokaloryczne. Doskonałymi zamiennikami będą warzywa i owoce – ich możemy jeść praktycznie do woli!

4. Pamiętaj o solidnej dawce aktywności fizycznej

Aktywność fizyczna ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Ruch jest niezbędny, aby utrzymać ciało w należytej kondycji. Przy czym – powinien on być regularny i dosyć długi. Zaleca się trenować co najmniej godzinę dziennie.

Spore znaczenie ma również intensywność treningu – nie powinna być ona mniejsza, aniżeli 60% tzw. tętna maksymalnego.

5. Sen, czyli pamiętaj o odpoczynku

Sen to ważny element naszego życia, który zapewnia regenerację i odpoczynek psychiczny. Niestety, wiele osób – zapomina o jego roli. Zbyt krótki sen lub sen w nieodpowiednich warunkach to prawdziwa katastrofa dla procesów regeneracyjnych, które mają wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu.

Śpij co najmniej 7 godzin dziennie, wietrz sypialnie i staraj się utrzymywać regularny rytm dobowy, a szybko dostrzeżesz różnicę!