Odchudzanie to temat, którym interesuje się coraz więcej osób. Co oczywiste, wynika to przede wszystkim z faktu, iż liczba osób borykających się z nadwagą i/lub otyłością – bezustannie rośnie.

Średnia liczba nadprogramowej tkanki tłuszczowej, niebezpiecznie szybko zbliża się do granicy 10 kilogramów. W związku z powyższym, postanowiliśmy podzielić się poradnikiem zatytułowanym „Jak szybko schudnąć 10 kilogramów?”.

Szybkie odchudzanie – czy to ma rację bytu?

Szybkie odchudzanie to termin, który należy traktować w kategoriach „,myślenia życzeniowego”. Jeśli chcesz szybko schudnąć – udaj się do gabinetu medycyny estetycznej i skorzystaj z profesjonalnych zabiegów takich jak liposukcja. W każdym innym przypadku – musisz przygotować się na długofalową terapię, która to wymaga ogromu cierpliwości.

Oczywiście, możemy schudnąć w dobrym tempie, ale musimy zadać sobie ważne pytanie – czy szybkie odchudzanie jest zdrowe? Czy metamorfoza tego typu nie niesie za sobą żadnego ryzyka?

Co do tego – mamy spore wątpliwości. Odchudzanie to proces, który ingeruje w nasz organizm, a zatem warto dawkować sobie zmiany i pozwalać na odpowiednie przystosowanie naszego organizmu. To absolutnie kluczowe dla zdrowia.

Ile można schudnąć w ciągu tygodnia, miesiąca, kwartału i roku?

Tempo redukcji zbędnych kilogramów jest zależne od szeregu różnych czynników. Kluczowe znaczenie dla redukcji ma:

  • wiek
  • waga
  • ogólna kondycja organizmu
  • poziom tkanki tłuszczowej

Co oczywiste – to jak szybko chudniemy zależy również od naszego zaangażowania, samodyscypliny i poprawności odchudzania.

Można przyjąć, że bezpieczna redukcja to około:

  • 1 kilogram w ciągu tygodnia
  • 3-4 kilogramy w ciągu miesiąca
  • 9-10 kilogramów w ciągu kwartału
  • 25 kilogramów w ciągu roku

Większe metamorfozy powinny być zawsze konsultowane ze specjalistą.

W przypadku nadwagi większej niż 10 kilogramów, rekomendujemy realizację procesów redukcyjnych we współpracy ze specjalistami: dietetykami, lekarzami i trenerami personalnymi.

Jak schudnąć 10 kilogramów? Zadbaj o trzy kluczowe elementy!

Jak już zdążyliśmy wspomnieć – odchudzanie to proces wymagający zaangażowania i dyscypliny. Nie jest on jednak zbyt złożony. Można powiedzieć, że tak naprawdę redukcja wymaga od nas zmian w trzech obszarach.

Pierwszym, absolutnie kluczowym dla procesów redukcyjnych obszarem jest odżywianie. Dieta odchudzająca to nic innego jak jadłospis o ujemnym (względem generowanego zapotrzebowania) bilansie kalorycznym. W przypadku nadwagi oscylującej w granicach 10 kilogramów, rekomendujemy obniżenie bilansu o około 15% względem całkowitej przemiany materii.

Dieta na odchudzanie powinna być również zdrowa i pełnowartościowa (musi dostarczać wszelkich niezbędnych mikro i makroskładników).

Drugim, istotnym elementem jest aktywność fizyczna. W najlepszym wypadku – powinniśmy trenować około 1-1,5 godziny dziennie. Rekomendujemy wykorzystanie ćwiczeń aerobowych (tlenowych), gdyż właśnie podczas takiego treningu możemy spalać zdecydowanie najwięcej kalorii.

Nie ma jednak obowiązku by trudnić się treningiem. Niekiedy wystarczy, aby wdrożyć zasady zdrowego stylu życia i zmienić nasze funkcjonowanie na bardziej aktywne. Pomóc mogą drobne zmiany, np. dojeżdżanie do pracy rowerem, regularne długie spacery czy zajęcia na basenie.

Trzecim, ważnym elementem odchudzania jest uzupełnienie diety specjalistycznymi suplementami. Choć nie jest to traktowane obligatoryjnie, to w naszej ocenie – rola suplementacji jest coraz większa.

Zdecydowanie rekomendujemy wykorzystywanie suplementów diet, gdyż mogą one poprawić tempo redukcji, przy jednoczesnym wspomaganiu funkcjonowania organizmu. Tym samym, za sprawą suplementów możemy chudnąć szybciej, bez negatywnego wpływu na organizm.

Wybierając skuteczne suplementy diety należy kierować się składem produktu. Warto również analizować opinie i oceny. Rekomendujemy wykorzystywanie niezależnych rankingów.